Pátek, 29 března, 2024
novinky
- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
BydleníTÜV Report: Tato auta najedou nejvíce. Jsou to 'polykači' kilometrů

TÜV Report: Tato auta najedou nejvíce. Jsou to ‚polykači‘ kilometrů

Německé stanice technické kontroly TÜV generují různé údaje. Nejznámější je nepochybně žebříček spolehlivosti, takzvaný TÜV Report, vytvořený na základě podílu vozidel daného modelu, které neprojdou technickou kontrolou. Kromě tohoto koeficientu spolehlivosti však TÜV uvádí již několik let při každém modelu i průměrný počet ujetých kilometrů. Jde sice o relativně číslo, ale vychází z dat získaných většinou z více než devět milionů vozů, které se dostaví každý rok na povinnou německou „estékačku“. Nejnovější údaje TÜV Reportu 2021 jsou sklizeny od června 2019 do července 2020.

Volvo XC60 není typické manažerské auto, … Foto: Volvo
Volvo XC60 není typické manažerské auto, přesto s ním jeho majitelé jezdí extrémně mnoho. A co je potěšující, je také spolehlivé.
SUV USA
ČTĚTE VÍCE
iSeeCars: Které auta najedou nejvíce kilometrů?
Podívat se tedy můžeme i na aktuální stav na tachometru. Asi nepřekvapí, že nejvíce mají najeto auta v nejstarší sledované kategorii – od 10 do 11 let. V provozu jsou nejdéle, a tak mají toho i nejvíce za sebou. Průměrně se počet jejich kilometrů na odometru pohybuje okolo 100 000 kilometrů. Jenže ne všechny modely se na tom podílejí stejnou měrou. Rozdíly mohou být obrovské. Jsou mezi nimi polykači kilometrů i mazlíčci garáží, kterých si majitelé hýčkají. Těchto deseti modelů se to však rozhodně netýká. Mají těžký život, ročně absolvují průměrně od 16 000 až 20 000 kilometrů.

Mercedes-Benz E je nejen „dříčů“ ale i … Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E je nejen „dříčů“ ale také velmi spolehlivým autem. Navzdory velkému počtu ujetých kilometrů patří k nejméně poruchovým.
dálnice, zácpa, kolona, ​​kolony
ČTĚTE VÍCE
Češi, Maďaři a Slováci najedou autem nejméně kilometrů v EU
Nepřímo to vypovídá io jejich spolehlivosti. Nemusí to být sice pravidlem, ale pokud se většina z nich se v této disciplíně umisťuje pravidelně na špičce, musí mít image kvality. Zajímavé však je, že mezi nimi nenajdeme ani jeden japonský, korejský či francouzský model. TOP 10 tvoří výlučně německé produkty, většinou prémiové, a k tomu jedno Volvo, jedna Škoda a jeden Ford. Kdo je tedy vítězem? Na první příčce se s nájezdem 202 000 kilometrů umístilo desetileté Audi A6, před Volvo V70 / XC70 (198 000 km) a Volkswagenem Passat (193 000 km).

Škoda Superb druhé generace mile překvapí …. Foto: Škoda-Auto
Škoda Superb druhé generace mile překvapí. Nejenže „tvrdě pracuje“, ale přes STK prochází v celku hladce.
Zatímco Audi a VW jsou typickými manažerskými auty, od kterých se tvrdá každodenní práce jaksi očekává, pro Volvo to docela neplatí. Přesto se dost „Namak“. Dokonce více než čtvrté manažerské BMW 5 (192 000 km). Lehký život však nemají ani rodinné Fordy S-Max a Galaxy na páté příčce, které musí zvládnout větší porce kilometrů jako SUV Mercedes-Benz ML a Volvo XC60. Až za nimi je největší konkurent Passatu – Ford Mondeo. A první desítku uzavírá Mercedes-Benz E se Škodou Superb. Zdá se tedy, že český model s německou technikou se propracoval k těm nejlepším.

Naše weby

Nejnovější články

- Reklama -Newspaper WordPress Theme

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper